valorant

VALORANT'IN İHTİYAÇ DUYDUĞU 5 YENİLİK

Valorant'ın betadan çıkışından yana yaklaşık iki ay geçti. Bazı isteklerimiz yerini bulsa da hâlâ oyunu zirveye taşıyacak yenilikleri bu yazımızda tartışıyor olacağız. Beş ana başlıkta toplanan bu yeniliklere hep beraber göz atalım.

Duyrulmasının ardından hızlıca bir çıkış yapan ve istediği başarıyı elde eden Valorant, betadan beri birçok yenilikle karşı karşıya kaldı ve oyun zevkine olumlu etki edecek yenilikler geldi. Her ne kadar oyun dengesini nerfler ve bufflar ile dengelemeye önem verilse de aslında beş özellik FPS türünün eğlencesini katbekat etkileyebilir.

YENİ HARİTALAR(VE HARİTA SEÇME ÖZELLİĞİ)

Bilindiği üzere Ascent, dördüncü harita olarak gelen tek harita. Belli başlı az harita olması oyuncuyu bir süre sonra tekrar hissine sokabiliyor ve rotasyon şansı da azalıyor. CS:GO oyununa baktığımızda oyuncular bir lükse sahip, o da harita seçme özelliği ve oyunu daha eğlenceli kılabiliyor. Fakat bir engel var, oyun yeni çıktığından dolayı sıra bekleme süresi normal olarak artacağı için Riot'un radarında bu yenilik şu anlık yok. İleri süreçlerde geleceği kesin.

REKABETÇİ'DE YALNIZ SIRA 

Valorant'taki dereceli oyun sistemi, kapalı betadan beri tartışmalı bir konuydu. Topluluk solo bir sıra başlatma yanlısıyken Riot bu konuda geri adım attı. Yine de bu konu hakkında Riot'un hâlâ bir zamanı var. Bildiğimiz üzere League of Legends'ta solo sıra en büyük başarıydı.

Biliyoruz ki diğer solo oyunculara karşı oynamak bir adalet sağlayabilir. Özellikle de FPS taktiksel bir oyunda çok büyük başarı sağlayabilir. League of Legends'ta başarıyla devam ettirilen bir sistem, Valorant'ta birçok sorunu çözebilir.

TEKRAR ÖZELLİĞİ(DAHA İYİ SPECTATOR EKLENTİLERİ)

Şu anlık Valorant'ta tekrardan izlemek istediğiniz maçı sadece siz kendi kaydınızla halledebiliyorsunuz. İzleyici modunu aktifleştirmek ve oyuna eklemek bir taşta iki kuşu vurmak gibi güzel bir seçim olabilir.

İlk etapta kapalı betadan beri olan izleyici modu etkili olsa da özelleştirilmemiş olmaması kullanım zorluğuna neden oluyor. Zaman kontrolü olmadan destansı oynayışları elde etmekte çok zorluk çekiliyor. Bir tekrar sitemi tüm olumsuzlukların üstesinden gelecektir.

Ayrıca Riot, Valve'ın anti-hile sisteminde kullandığı özel replay sistemi gibi bir sistem istiyor. Ne kadar kısa sürede eklenirse o kadar etkili olacak olan bu sistemi, heyecanla bekliyoruz!

OYUN İÇİ DERECELİ TURNUVALAR

League of Legends'a eklenen en iyi özelliklerden birisi ise Clash turnuvalarıydı. Bu turnuvalarda rekabetçi bir ortam sunulurken, sunulan bol oyun içi ödülleri sayesinde muhteşem bir başarı ve eğlence getirdi. Valorant bu konuda çok şanslı, çünkü CS:GO için bu tür turnuvalar FACEIT ve ESEA oyun dağıtıcıları gibi servislerden sağlanırken Valve bu konuda hiç adım atmadı. Ancak Riot, bu istekleri göz önünde bulundurursa oyuncu kapasitesini ve kitlesini oyuna katacağının farkında. 

Bu turnuvalar olursa sadece yüksek elolardaki oyuncular olmayacak. Daha düşük elolar, eşit elolardaki oyuncular ile daha rekabetçi ortamlara girip ödülleri alabilecekler. Şunu da belirtelim ki bu özelliğin gelmesi yıllar bile sürebilir. 

SES DİZAYNINDA BÜYÜK DÜZELTMELER

Vuruş kayıtları şu anlık toplulukta en büyük şikâyetlerden birisi olsa da asıl sorunlardan birisi de kenarda duruyor. Ses dizaynındaki sorunlar cidden ele alınacak en önemli konulardan birisi.

Bir FPS oyunu için hareket sesleri vesaire kesinlikle oyunun en temel yerini kaplar. Yarıçapınızda, menzilinizde dolaşan bir oyuncu sizin kulağınızın dibinde hareket ediyor gibi sesler gelebilir ve böyle bir oyunda ciddi bir sorun yaşatır.

Riot'un ciddi ve derin bir şekilde içine daldığı sorunlardan birisi de ses konusu. Kendiler tarafından onaylanan bu sorunları düzeltme girişimleri şu an devam ediyor. Bu sorunların ortadan kalkacağına hiç şüphe yok.



Yorum Bırak

Yorumlar (0)